Atmosféra houstne. Český profesionální fotbal se chystá na obchod století. Svá audiovizuální práva dosud poskytoval společnosti Pragosport za 150 milionů korun za sezonu. Nově je hodlá vysoutěžit v tendru a počítá s výnosem až trojnásobně vyšším než dosud.
Potíž je v tom, že už se vše začíná neúměrně protahovat. A to zejména kvúli výsledkům návštěvy fotbalových bossů na Úřadě pro ochranu hospodářské soutěže. Proč tam jeli a s jakou se v debatě o podmínkách tendru potázali, jsem na Je to kulatý popsal v tomto textu.
Najdete v něm i přehled očekávaných účastníků tendru a rozpis, jak by různé segmenty práv měly být rozhozeny do jednotlivých soutěžených balíčků.
Kvůli zásadním připomínkám ÚOHS se celý tendr v uplynulých dnech přepisoval. FInální znění by ještě v pondělí 7. srpna měla projednat pracovní skupina Ligové fotbalové asociace ve složení Václav Brabec (Baník), František Čupr (Sparta), Adolf Šádek (Plzeň) a Jaroslav Tvrdík (Slavia).
Následně by vše ještě mělo projednat ligové grémium. A teprve až pak by snad konečně měl být tendr skutečně vypsán a soutěž by měla být započata. Vzhledem k tomu, že účastníci tendru musí dostat čas na to, aby se s finálními podmínkami seznámili a pak vypracovali své nabídky, načež nějaký čas zabere i jejich vyhodnocování, je prakticky jisté, že původní cíl, mít jasno o vítězích do konce září, už je prakticky mimo realitu.
Prodlevy zvyšují napětí v zákulisí samy o sobě. A nejistota, jak bude bude vypadat finální text podmínek, obzvlášť.
Soutěžní roční 2023/24, který již započal, je sice ještě pokryt starou smlouvou s Pragosportem. Nicméně ten, kdo v tendru (nebo při dalším přeprodeji) uspěje a bude vysílat I. či II. ligu od ročníku 2024/25, a to patrně po dobu 5 ročníků, se na to technicky a produkčně musí začít připravovat co nejdříve.
Potenciální účastníci tendru z řad televizních vysilatelů jsou podle všeho hodně nervózní z toho, jak budou vypadat podmínky pro tzv. bettingová práva související se streamy na webech sázkových kanceláří.
"Sázkovky" pro změnu začínají vázat nejistotu z výsledku audiovizuálního tendru na svou ochotu účastnit se pak tendru dalšího. A sice na pozici titulárního sponzora soutěže. Ten by měl proběhnout také letos na podzim.
Jak spolu tyto dva tendry souvisejí?
Co konkrétně televize rozporují na "bettingových streamech"?
Kdo se překvapivě může objevit v boji o pozici titulárního sponzora ligy a kdo z něj naopak může vycouvat?
Odpovědi na tyto otázky nabídnu v další, placené části tohoto textu.
Za měsíční předplatné 99 korun dostanete každý nový text, pochopitelně celý, do své mailové schránky a získáte navíc plný přístup k dosavadním pěti desítkám publikovaných článků, ve kterých se snažím přinášet prémiový obsah. O čem jsou, o tom si nejlepší obrázek můžete udělat sami zde, přinejmenším začátky textů jsou vždy volně přístupné. Vím, že složenek a plateb máme každý spoustu, na druhou stranu za 99 korun pořídíte dnes zhruba dvě piva a ani přitom nemrknete. Takže pokud to s mými texty na měsíc zkusíte, budu rád, a když potom zůstanete předplatitelem či předplatitelkou i nadále, budu samozřejmě ještě raději. Díky za důvěru!
Tak tedy pojďme na to!
Obsah pro předplatitele
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chceš číst dál a mít přístup k dalším příspěvkům této publikace?
Předplatit od 99 Kč